راهنمای خرید ورق سیاه

  • تعداد بازدید : ۱۵۹
  • تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهنمای خرید ورق سیاه
سر فصل ها

    اساسی‌ترین محصولات کارخانه‌های فولاد کشور ورق سیاه است و کاربردهای مختلفی در صنایعی چون کشتی سازی ساختنان سازی دارد به همین دلیل شرکت ها و افراد مختلف به خرید ورق سیاه اقدام میکنند که برای خرید درست این محصول نیاز به اطلاعات نحوه ی خرید هوشیاری قیمت ورق سیاه میباشد

    در ادامه شما را راهنمایی میکنیم که چگونه خریدی امن را تجربه کنید.

    اسامی کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه

    1. فولاد مبارکه اصفهان
    2. مجتمع فولاد سبا
    3. شرکت فولاد اکسین خوزستان
    4. کارخانه هفت الماس
    5. فولاد غرب
    6. شرکت فولاد کاویان اهواز
    7. مجتمع فولاد گیلان
    8. شرکت قطعات فولادی
    9. شرکت فولاد هرمزگان

    از بهترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه در ایران میتوان از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان نام برد که در این کارخانه با توجه به ویژگی ها و کیفیت هایی که برای ساخت در نظر گرفته شده است این مجتمع را جز پرطرفدارترین مجتمع فروش ورق سیاه معرفی کرده است که با ظرفیت بالا ورق سیاه ، ورق گالوانیزه ، ورق رنگی ورق اسید شویی و قلع اندود تولید میکند.از دیگر بهترین کارخانه های ورق سیاه می توان به شرکت فولاد کاویان اهواز اشاره کرد که محصولاتش در کارگاه های زیادی دیده می شود که توانسته در تولید پیشرفت زیادی کند و اکنون جز برترین های این صنعت باشد.کارخانه فولاد اکسین خوزستان و فولاد گیلان به ترتیب به عنوان بزرگترین تولید کننده ورق عریض فولاد در خاورمیانه و بزرگترین کارخانه نورد فولادی شناخته شده اند.

    عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق سیاه

    مواردی که در قیمت فاکتورو قیمت  نهایی ورق اثر می گذارند مواردی چون مبدا و مقصد  بستگی دارد. یعنی اگر فاصله  با مبدا زیاد باشد خب قیمت حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند و عواملی مانند هزینه  بارگیری و انبارگردانی  در نرخ نهایی موثر است و باید بین قیمت و کیفیت تناسب برقرار باشد چون ورق ارزان کیفیت جالبی ندارد و ورق های گران نیز متضمن کیفیت بالا نیستند.

    نکات مهم پیش از خرید ورق سیاه ؟ خرید ورق سیاه دارای مراحلی است؟ چطور و از کجا خرید کنید؟

    این موارد نکاتی است که در این مقاله برای راحتی خرید شما به آن ها پرداخته شده است شناختن مشخصات فنی این محصول از اهنیت زیادی برخوردار است که در ابتدا بایستی از استاندارهای آن مطلع باشید و اینکه هر کارخانه استاندارد مشخصی برای کیفیت محصول خود را داردمورد بعدی جنس محصول و وزن آن استورق سیاه به دو نوع رول و شیت در بازار است  و مانند مابقی محصولات فولادی بر حسب وزن به فروش می‌رسد.قبل از خرید باید بدانید که کدام نوع مناسب کار و نیاز شما میباشد ورق سیاه صنعتی به‌ دلیل کربن کم از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد و کاربردی صنعتی دارد. اما ورق سیاه معمولی انعطاف‌ پذیری کمتری نسبت به نوع صنعتی دارد.

    قیمت ورق سیاه

    از دیگر عوامل مهم در خرید ورق سیاه یا دیگر محصولات فولادی می توان به قیمت آن ها اشاره کرد.  نرخ ورق گرم بر روی قیمت ورق گالوانیزه یا دیگر محصولات مؤثر است. نرخ کلی ورق سیاه همراه با مشخصات  در سایت پرگاس آهن  به صورت لحظه ای بارگذاری می شود.

    وزن ورق سیاه

    پس از خرید هر ورق، وزن آن را با استفاده از فرمولی مشخص محاسبه میکنند تا از خرید خود مطمئن شوند.

    طول (متر) * عرض (متر) * ضخامت(میلی متر) *  7.85 = وزن ورق فولادی (کیلوگرم)

    از کجا ورق سیاه بخرم ؟

    از کجا ورق سیاه بخریم؟

    به چهار طریق محتلف میتوان ورق سیاه را خریداری کرد:

    •  خرید از بورس کالا
    • خرید از کارخانه
    •  خرید از آهن فروشان سنتی
    •  خرید از سایت های آنلاین

    در مورد خرید از بورس  که  شرایط ویژه‌ای دارد و همه نمی‌توانند از آن خرید کنند. کارخانه‌ها هم مثل فولاد مبارکه  از خود کارخانه ورق سیاه را برای فروش نمیگذارند و آن ها  محصولاتشان  را فقط در بورس کالا برای فروش عرضه می‌کنند. پس در هر دو روش خرید از آهن فروشان  و خرید از سایت‌های آنلاین آهن آلات بهترین روش و در برخی موارد هم تنها روش برای خرید ورق سیاه است.

    کارخانه های فولادی متفاوتی آن را تولید میکنند که خوشبختانه در کارخانه های داخلی به طور عمده تولید میشوند که می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان ، کارخانه فولاد کاویان ، کارخانه فولاد اکسین اهواز و مجتمع فولاد گیلان اشاره کرد که پرگاس آهن با داشتن ورق های تولیدی از کارخانجات این خرید را برای شما راحت تر کرده است.

    شما میتوانبد این ورق را بر اساس نیازهایتان به راحتی با مشاوره و پشتیبانی گروه آهن آلات پرگاس آهن تجربه کنید

    انجام خدمات بر روی ورق سیاه

      بعد از خرید محصول ،مشتری عملیاتی مثل برشکاری، خمکاری و یا فرم دهی روی ورق سیاه لازم دارندکه برای این کار می توان از دو روش استفاده کرد. یا در زمان خرید ورق،مدل   ورق های خریداری شده را به صورتی که باید تحویل بگیرند و یا بعد از دریافت ، آن  را برای انجام خدمات به کارگاه  منتقل کنند که در این صورت، هزینه بیشتری برای مشتری خواهید داشت.توجه به ویژگی های ظاهری ورق سیاه بعد از تحویل کالا لازم است که مشخصات ظاهری ورق خود را چک کنید تا مغایرتی با سفارش فاکتور و گفته های فروشنده نداشته باشد.

    مشخصات ظاهری کالای خریداری شده مثل عدم وجود خط و خش، عدم زنگ زدگی، ضخامت و ابعاد و وزن حتما باید توجه شود. این مشخصات  کاملاً با فاکتور  مطابقت داشته  باشه تا  در زمان استفاده مشگلی وجود نداشته باشد.

    چند عامل اساسی در خرید ورق سیاه

    1. مشخصات ظاهری ورق سیاه
    2. نوع کاربرد ورق سیاه
    3. ترکیب و مواد سازنده
    4. برند سازنده ورق سیاه
    5. ابعاد و اندازه ورق آهن سیاه
    6. وزن ورق سیاه
    7. استانداردها و خواص ورق آهن سیاه
    8. شرایط بارگیری، ارسال و تسویه نهایی
    9. قیمت ورق سیاه
    10. مرکز خرید و فروش ورق آهن سیاه

    شیوه نگهداری از ورق سیاه

    ابتدا در هنگام حمل ورق‌های فولادی باید دقت زیادی کنید چون لبه‌های تیز ورق آسیب‌های شدید ایجاد میکنند. ورق‌ها چون ورق سیاه  در برابر رطوبت آسیب‌پذیر می باشند و بهتر است در محیط سرپوشیده که  به سیستم تهوی مجهز باشد و دور از نم و با فاصل معین  از زمین نگهداری می شوند و از پوشش های پلاستیکی برای بسته‌بندی استفاده نشود چون باعث خراب شدن ورق می‌شود و کیفیت و کارایی ورق کاهش می یابد.

    نکات مهم در خرید ورق سیاه

    بایستی به مواردی چون توجه به نوع ورق سیاه که همانطور که مشخص است ورق سیاه  چون  کربن کم از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و کاربردی صنعتی دارد ولی ورق سیاه معمولی انعطاف پذیریش نسبت به نوع صنعتی کمتر است.از دیگر مواردی که بتوان به آن اشاره کرد توجه به مشخصات فنی ورق سیاه است،با توجه به مشخصات فنی که به آن اشاره شد ابتدا باید از استاندارد تولید اطلاع داشت  و هنگام خرید به جنس و وزن آن توجه کرد .

    جمع بندی اطلاعات

    چون ورق سیاه در کیفیت های مختلف تولید می شود  با رعایت نکات قبل و بعد از خرید میتوان خریدی ایمن تر داشت توجه به سایز قیمت و ابعاد قیمت ورق سیاه اهمیت زیادی دارد چون امکان خرید از کارخانه بورس بنگاه ها و شرکت ها وجود دارد،خرید از شرکت ها بهترین و‌مطمئن ترین روش خرید می باشد.بعد از انجام مراحل خرید بایستی فاکتور ها ، کنترل کیفیت محصول،و تمام جوانب با برگه های کنترل کیفی مطابقت داده شوند که در سپرت مغایرت به رفع مشگل اقدام نمایند