قیمت لوله جدار چاه

قیمت روز انواع لوله جدار چاه کارخانه های مختلف + همه اندازه ها | برای خرید این محصول با کارشناسان ما در تماس باشید.

نمایش قیمت با ارزش افزوده

لوله جدار چاه اصفهان

تاریخ : 17 اردیبهشت 1403 نمایش قیمت با ارزش افزوده
سایز ضخامت حالت واحد محل بارگیری تاریخ بروزرسانی قیمت خرید
۸ اینچ ۴ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۸ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۸ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17 368,810 ریال
۱۰ اینچ ۴ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۱۰ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۱۰ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17 368,810 ریال
۱۲ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۱۲ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17 368,810 ریال
۱۴ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۴ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17 368,810 ریال
۱۶ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17
۱۶ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار کارخانه 1403-02-17 369,720 ریال

لوله جدار چاه تهران

تاریخ : 17 اردیبهشت 1403 نمایش قیمت با ارزش افزوده
سایز ضخامت حالت واحد محل بارگیری تاریخ بروزرسانی قیمت خرید
۸ اینچ ۴ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۸ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۸ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۰ اینچ ۴ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۰ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۰ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۲ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۲ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۴ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۴ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۶ اینچ ۵ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۶ اینچ ۶ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
لوله جدار چاه
خرید ، فروش و قیمت انواع لوله جدار چاه

لوله‌ی جدار چاه یک نوع لوله خاص است که برای حفاظت و تقویت چاه‌های نفت و گاز و همچنین ایجاد بستری مطمئن برای استخراج مواد زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها به صورت لانه‌ای شکل و با دیواره‌های دو لایه جدا از هم ساخته می‌شود. لایه بیرونی این لوله که به عنوان جداره شناخته می‌شود، معمولا از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و وظیفه‌ی آن محافظت از لایه داخلی لوله است.

لایه داخلی لوله که به عنوان لوله‌ی فورج شناخته می‌شود، معمولا از فولاد کربنی با کیفیت بالا و همچنین آلیاژی مانند کروم-مولیبدن ساخته شده است. ضخامت لایه داخلی نیز بسیار مهم است و معمولا افزایش ضخامت لایه داخلی باعث افزایش ضریب استحکام و مقاومت لوله می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های لوله‌های جداره چاه، می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، ضد زنگ بودن و همچنین تحمل فشارهای بسیار بالا اشاره کرد. کاربردهای اصلی لوله‌های جداره چاه شامل حفاظت و تقویت چاه‌های نفت و گاز، بستر سازی برای حفاری و استخراج مواد معدنی و همچنین مصارف صنعتی دیگر مانند حفاظت از خطوط لوله‌ای می‌باشد.

تفاوت لوله جدارچاه و لوله صنعتی درچیست 

لوله جدار چاه ولوله صنعتی دو نوع لوله متفاوت هستند که برای استفاده در بخش‌های مختلف از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت‌های عمده آن‌ها عبارتند از:

1- کاربرد:  لوله جدارچاه معمولاً برای حفر چاه‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که لوله‌ صنعتی برای انتقال موادی مانند گاز، نفت، آب و مواد شیمیایی در بخش‌های مختلف صنعتی و ساخت و ساز استفاده می‌شود.

2- مشخصات فنی:  لوله جدارچاه به دلیل اینکه باید با شرایط شدید تر و پر تلاش‌تری در موثر شستشو مواجه شود، دارای مشخصات فنی بسیار سخت‌تری نسبت به لوله صنعتی است. معمولاً مشخصات اندازه و ضخامت دیواره‌های لوله جدارچاه از لوله صنعتی بیشتر است.

3- جنس:  لوله جدارچاه عموماً از جنس فلزی مانند فولاد، آلیاژهای فولادی و آلومینیوم ساخته می‌شود، در حالی که لوله‌ صنعتی ممکن است از جنس‌های مختلفی مانند و غیره ساخته شود PVC، CPVC، PP، PVDF

به طور کلی، لوله جدارچاه برای شرایط سخت تر و بیشتر از لوله صنعتی طراحی شده است و مشخصات فنی متفاوتی دارد.

استاندارد های لوله جدار چاه

استانداردهای اصلی برای لوله جدارچاه عبارتند از API 5CT ، API 5L ، ASTM A106، ASTM A53 و ISO 11961. این استانداردها شامل مشخصات توانایی ذخیره‌سازی و حفاظت ماده معدنی و نفتی، تحمل فشار و درجه حرارت، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام و مقاومت لوله در برابر ضربه و خمش هستند.

به عنوان مزیت‌های استفاده از لوله جدارچاه می‌توان به شرایط سخت و سخت‌تر بورینگ، پایداری بالا و صرفه‌جویی در هزینه‌های حفره چاه اشاره کرد. با این حال، یکی از معایب این نوع لوله‌ها محدودیت در جنس آن است که فلزی است و این باعث می‌شود که لوله در برابر خوردگی و فرسایش از دیربازی آسیب پذیر باشد و به سرعت پوسیده و خراب شود. همچنین، لوله‌های جدارچاه به سرعت از دسترس خارج می‌شوند و نمی‌توان به راحتی برای تعمیر یا تعویض آن‌ها استفاده کرد.

کارخانه جات تولیدی لوله جدارچاه 

صنایع لوله اصفهان، پارس لوله، شیرازلوله، بابکان لوله، خراسان توسعه لوله و بیشترین تولیدکنندگان لوله جدارچاه در ایران هستند. این شرکت‌ها در داخل کشور بیشترین بازار مصرفی را دارند و تولیدات خود را به دیگر کشورها نیز صادر می‌کنند. 

تجهیزات تولیدی این شرکت‌ها شامل دستگاه‌های پرس، کوره، ماشین‌آلات شیمیایی و جوشکاری می‌باشد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به تولید لوله جداره چاه می‌پردازند. 

لوله‌های تولید شده توسط این کارخانه‌ها با استفاده از استانداردهای بین‌المللی مانند API 5CT ، API 5L ، ISO 9001 وغیره ساخته شده‌اند و مراقبت های لازم از کیفیت محصولات را دنبال می کنند. اینشرکت‌ها علاوه بر تولید لوله جدارچاه، در تولید لوله‌های صنعتی و گاز، صنایع فلزی، تأسیسات ساختمانی و... نیز فعالیت دارند.

تولید لوله جداره چاه در چند مرحله انجام می‌گیرد که مهمترین مراحل آن شامل موارد زیر است

 1. تولید کوره: ابتدا برای تولید لوله جداره چاه از یک کوره استفاده می‌شود. این کوره در درجه حرارتی بالا قرار گرفته و باعث پخت شدن فلزات مورد نیاز برای ساخت لوله می‌شود. 

 2. تنظیم اندازه آهن اسفنجی: پس از تولید کوره، فلزات مورد استفاده در تولید لوله جداره چاه برای استفاده آماده می‌شوند. در این مرحله، اندازه آهن اسفنجی تنظیم می‌شود. 

 3. تنظیم اندازه فلز: پس از تنظیم اندازه آهن اسفنجی، فلزات مورد نیاز برای تولید لوله در اندازه و ضخامت مورد نظر تنظیم می‌شوند. این مرحله با استفاده از دستگاه‌های پرس انجام می‌شود. 

 4. حمل و نقل به استانداردهای آزمایشگاهی: در این مرحله، فلزاتی که برای تولید لوله جداره چاه استفاده می‌شوند به استانداردهای آزمایشگاهی تحویل داده می‌شوند. 

 5. پرس و شکل دهی: پس از تحویل فلزات به استانداردهای آزمایشگاهی، در صورتی که فلزات استاندارد آزمایشگاهی را پاسخ دهند، به مرحله پرس و شکل دهی روی می‌آیند. در این مرحله، فلزات با استفاده از دستگاه‌های پرس به شکل لوله‌ای شکل داده می‌شوند. 

 6. آزمایش جامدات: در مرحله آخر، لوله‌های تولید شده برای آزمایش جامدات به آزمایشگاه می‌روند و در صورتی که جوابگو باشند، به مرحله بعدی که شامل ثبت پوشش و رسید گواهینامه ی کیفیت می‌شود 

 7. ثبت پوشش: لوله‌های تولید شده در صورتی که با مشخصات کیفیتی مورد نظر قرار دارند پس از ثبت پوشش و رسید گواهینامه ی کیفیت به بازار عرضه می‌شوند. 

این مراحل فقط بخشی از فرآیند تولید لوله جداره چاه هستند و بسته به نوع لوله و شرایط پروژه ممکن است مراحل بیشتری نیاز باشد.

کاربردهای لوله جداره چاه در صنعت نفت و گاز بسیار گسترده است و شامل موارد زیر می‌شود

 1. حفاظت و تقویت چاه: لوله جداره چاه به عنوان یک محافظ و تقویت کننده برای چاه‌های نفت و گاز استفاده می شود. این لوله‌ها به طور معمول در قسمت‌هایی از چاه که با شرایط سخت و خطرناکی همچون فشار بالا و یا خوردگی سطح داخلی نصب می‌شوند. 

 2. بستر سازی برای استخراج مواد معدنی: لوله‌های جداره چاه در صنعت معدن به عنوان بستر سازی برای حفاری و استخراج مواد معدنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 3. حفاظت خطوط لوله‌ای: لوله جداره چاه به عنوان یک حفاظت برای خطوط لوله‌ها در برابر خوردگی و سایر خطرات احتمالی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 4. ایمنی محیط زیست: استفاده از لوله جداره چاه به عنوان یک راهکار در حوزه ایمنی محیط زیست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 5. استفاده در صنایع : لوله‌های جداره چاه در برخی صنایع دیگر همچون صنعت برق و همچنین صنایع شیمیایی و پتروشیمی به عنوان بستر سازی، تقویت کننده و محافظ استفاده می‌شوند

ویژگی مهم لوله جدار چاه چه می باشد؟

ویژگی‌ مهم لوله‌های جداره چاه، می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، ضد زنگ بودن و همچنین تحمل فشارهای بسیار بالا اشاره نمود .

نقش لوله جدار چاه در بستر سازی برای استخراج مواد معدنی چه می باشد؟

لوله‌های جداره چاه در صنعت معدن به عنوان بستر سازی برای حفاری و استخراج مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت لوله جدار چاه از پرگاس آهن چقدر می باشد؟

تمامی قیمت ها در سایت پرگاس آهن هر روزه توسط کارشناسان به روز رسانی می‌شود و فروش به صورت حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد .کارشناسان پرگاس آهن با مشاوره و راهنمایی مشتریان عزیز پاسخگوی شما بزرگواران می‌باشد .

تماس جهت استعلام و خرید