قیمت شش پر برنجی

قیمت روز انواع شش پر برنجی به صورت کیلویی | برای خرید این محصول با کارشناسان ما در تماس باشید .

نمایش قیمت با ارزش افزوده

شش پربرنجی انبار تهران

تاریخ : 17 اردیبهشت 1403 نمایش قیمت با ارزش افزوده
سایز حالت واحد محل بارگیری تاریخ بروزرسانی قیمت خرید
۶-۱۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۱-۱۵ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۱۶-۲۰ ۶ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۲۱-۲۵ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۲۶-۳۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۳۱-۴۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۴۱-۵۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۵۱-۶۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
۶۱-۷۰ ۳ متری کیلوگرم انبار تهران 1403-02-17
شش پر برنجی
خرید ، فروش و قیمت انواع شش پر برنجی

شش پر برنج یک نوع فولاد ضد زنگ با سطحی زیبا و براق است که معمولا در صنایع خودروسازی، صنایع دریایی، ساخت بدنه هواپیما و قطعات الکتریکی استفاده می‌شود. فرآیند تولید این نوع فولاد به صورت زیر است:

 1. آماده‌سازی مواد اولیه: برای تولید شش پر برنج، ابتدا مواد اولیه‌ای همچون آهن، کبالت، نیکل و کروم با درصدهای مختلفی در کوره‌های الکتریکی به مدت چند ساعت گرم می‌شوند تا محلول آبکریسال (melting) به وجود آید.

2. فرآیند آلیاژسازی: پس از گرم شدن مواد اولیه، مقداری فولاد میانجی به خاکستر کوره اضافه می‌شود و در نتیجه آلیاژهای مورد نیاز برای تولید شش پر برنج تولید می‌شود.

 3. ریختن: در این مرحله، آلیاژ شکل‌دهی می‌شود. بدین منظور، آلیاژ گرم به یک قالب ریخته می‌شود و به پایه سرد می‌شود.

 4. آهن‌ربایی: پس از شکل‌گیری فولاد، آن را به کوره‌ای با ناخالصی کمتر از ۰٫۰۳ درصد منتقل می‌کنند تا آهن‌ربایی انجام شود و از بین رفتنِ هرگونه آهن همراه با فولاد، جلوگیری شود.

 5. فرآیند نهایی: در نهایت، فولاد شش پر برنج برای پردازش نهایی به کارخانه فرآیند می‌شود. این پردازش‌ها عبارتند از روشن شدن، نورد، آنیل و پرس کردن. هر یک از این فرآیندها برای بهبود ویژگی‌های فیزیکی و شکل فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 6. برش: در نهایت، فولاد شش پر برنج، به طول مورد نیاز بریده می‌شود تا بتوان به عرض و ضخامت مورد نظر برای صنایع مختلف مناسب کرد.

استاندارهای فولاد شش پر برنجی

استاندارهای فولاد شش پر برنجی عمدتاً با توجه به جزئیات مواد اولیه و فرآیند تولید آن تعیین می‌شود. در زیر به برخی از استانداردهای این نوع فولاد اشاره می‌کنیم:

  •  ASTM A240: این استاندارد برای فولادهای ضد خوردگی همچون فولادهای شش پر برنجی استفاده می‌شود و شرایط مشخصی را برای تولید و ارائه آن‌ها تعیین می‌کند.
  •   ISO 9001:2015: این استاندارد برای کنترل کیفیت محصولاتی است که شرکت‌ها تولید می‌کنند و استفاده از آن به این معنی است که شرکت سازنده پذیرفته شده است.
  •   JIS G4305: این استاندارد برای برخی از نوع فولادهای استفاده شده در صنایع غذایی به‌کار می‌رود و مشخصات فولاد را تنظیم می‌کند.
  •  FDA: این سازمان در ایالات متحده برای نظارت بر برخی صنایع از جمله صنایع غذایی و دارویی تشکیل شده است و برای محصولات فولاد شش پر برنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استفاده از محصولاتی که از استانداردهای مناسب برخوردار باشند، می‌تواند از نظر کیفیت و ایمنی برای مصرف‌کنندهان صرفه‌جویی کند.

فولاد شش پر برنج یکی از نوعی فولاد ضد زنگ است که شامل ۵۹ درصد آهن، ۲۰ درصد کروم، ۱۴ درصد نیکل، ۳ درصد مولیبدن و ۴ درصد منگنز است. 

مشخصات فنی فولاد شش پر برنج

بعضی از مشخصات فنی فولاد شش پر برنج شامل موارد زیر هستند

  • مقاومت به خوردگی: به دلیل حضور اجزای آلیاژی مانند کروم و نیکل، فولاد شش پر برنج بسیار مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است.
  • مقاومت بالا در برابر حرارت: فولاد شش پر برنج، مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و در دمای بالا نیز خواص آن حفظ می‌شود.
  • مقاومت بالا در برابر خستگی: فولاد شش پر برنج شامل اجزای آلیاژی مولیبدن است که باعث می‌شود مقاومت فولاد در برابر خستگی و سایش بهبود یابد.
  • دارای خواص مغناطیسی کم: فولاد شش پر برنج خواص مغناطیسی کمتری نسبت به فولاد‌های دیگر دارد که آن را برای برخی کاربردها مفید می‌کند.

با توجه به مشخصات فنی فولاد شش پر برنج، این نوع فولاد معمولا در صنایع خودروسازی، صنایع دریایی، ساخت بدنه هواپیما و قطعات الکتریکی استفاده می‌شود.

فولاد شش پر برنج، یکی از نوع فولاد های ضد زنگ است. این نوع فولاد شامل جزء هایی مانند فلز آهن، کروم، نیکل، مولیبدن و منگنز است که با ترکیب آن‌ها، فولاد شش پر برنج به طور معمول دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، زنگ زدگی، حرارت و خستگی است. 

کروم به‌عنوان یکی از جزء‌های اصلی فولاد شش پر برنج، عملکرد خوبی در حفاظت از سطوح فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. همچنین، نیکل، مولیبدن و منگنز، در جلوگیری از خستگی و سایش در فولاد شش پر برنج کمک کننده هستند. 

از فولاد شش پر برنج در صنایع مختلفی مانند صنایع خودرو، صنایع دریایی، صنایع هواپیمایی و تولید ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌شود. همچنین، این نوع فولاد در ساختمان و سازه‌های معماری نیز کاربرد دارد، به عنوان مثال در ساخت سازه‌های پل.

کارخانه جات فولاد شش پر برنجی 

تولید فولاد شش پر برنجی در کارخانه‌های فولادسازی صورت می‌گیرد. این کارخانه‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا تجهیزاتی مورد نیاز برای تولید فولاد شش پر برنج را در اختیار داشته باشند. در واقع، تولید فولاد شش پر برنج به علت پیچیدگی فرایند و شیوع پلیمری در تولید مواد اولیه، نیاز به تجهیزات خاصی دارد. 

در کارخانه فولادسازی، مراحل تولید فولاد شش پر برنج به دو بخش تولید فلزات پایه و ترکیبات آلیاژی تقسیم می‌شود. این قسمت از تولید باید با دقت و هوشمندانه انجام شود زیرا ریز ساختار آلیاژ مواد، کیفیت و عمر طولانی فولاد شش پر برنج را مشخص می‌کند.

در کل، کارخانه‌های تولید فولاد شش پر برنج، باید شرایط زیست محیطی سالم و صحیحی را رعایت کنند و به همین جهت باید از بهترین روش‌های استاندارد و نوین در تولید استفاده کنند.فولاد شش پر برنج (۶۰۸۲) یک نوع آلیاژ فولادی سخت و مقاوم است که از ترکیبی از آهن، کبالت، کروم، مولیبدن و وانادیوم تشکیل شده است. این نوع فولاد به دلیل مقاومتی بالا در برابر سایش و زاییدگی، در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

ابعاد میله‌ها و شیت‌های فولاد شش پر برنج می‌تواند متغیر باشد و به شکل محصول یا تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد، اما در بعضی از موارد، این فولاد با ابعاد ۶ تا ۱۵ میلی‌متر عرض و ۱۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر طول عرضه می‌شود. برای فولاد شش پر برنج شیت، ضخامت‌های مختلفی نظیر ۳، ۴، ۵ و ۶ میلی‌متر وجود دارد.

وزن فولاد شش پر برنج نیز بستگی به ابعاد محصول دارد. به عنوان مثال، یک میله فولاد شش پر برنج با طول یک متر و قطر یک سانتی‌متر حدوداً ۷/۸ کیلوگرم وزن دارد، در حالی که یک شیت فولاد شش پر برنج با اندازه ۳ میلی‌متر ضخامت، عرض ۱ متر و طول ۲ متر، حدوداً ۶۶ کیلوگرم وزن دارد.

قیمت فولاد شش پر برنجی

منافع و عواملی که بر قیمت فولاد شش پر برنجی تأثیر می‌گذارد، متنوع هستند، اما مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  1.   سطح تولید: تولید کننده‌های فولاد شش پر برنجی با سطح تولید بالا باعث افزایش رقابت و کاهش قیمت شده و افزایش سطح تقاضا و کاهش سطح عرضه باعث افزایش قیمت می‌شود.
  2.   نوع فولاد شش پر برنجی: وجود انواع مختلف فولاد شش پر برنج با خصوصیات و ویژگی‌های مختلف، باعث تغییر در قیمت محصول می‌شود. برای مثال، فولاد شش پر برنجی با مقادیر بیشتری از کبالت، مولیبدن و وانادیوم بالاتر از فولاد شش پر برنجی با کمترین میزان از این عناصر قیمت بیشتری دارد.
  3.  نوع بازار: عوامل بازار، مانند رشد اقتصادی، توان رقابتی، تغییرات قیمت سهام و جوامع تولیدی، همانند تأثیر آنها بر دیگر محصولات صنعتی روی قیمت فولاد شش پر برنجی تأثیر دارند.
  4.  تعادل بین عرضه و تقاضا: تعادل بین عرضه و تقاضا برای فولاد شش پر برنجی تأثیر زیادی دارد. تقاضا بالا و عرضه کم توسط تأثیر قیمت فولاد شش پر برنجی را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، در صورتی که تقاضا بالا باشد اما عرضه کم، قیمت برای فولاد شش پر برنجی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
  5.  قیمت فلزات ذخیره‌ای: قیمت فلزات ذخیره‌ای همانند آهن و مس نیز بر روی قیمت فولاد شش پر برنجی تأثیر می‌گذارد.
  6.  نرخ تورم: همچنین، نرخ تورم و نرخ ارز نیز می‌تواند بر قیمت فولاد شش پر برنجی تأثیر داشته باشد که بستگی به وضعیت بازار و کشور مورد بررسی دارد.

در نهایت، مشتریان فولاد شش پر برنجی نیز می‌توانند روی قیمت تأثیر گذار باشند، چرا که پوشش و نیازهای اختصاصی هر مشتری می‌تواند نسبت به دیگران متفاوت باشد و در نتیجه تأثیری بر روی قیمت نهایی داشته باشد.

مزایای استفاده از فولاد شش پر برنجی

فولاد شش پر برنجی یکی از جدیدترین نوع فولاد هاست و دارای ویژگی‌های بسیاری است که آن را به یکی از محبوب ترین فولاد های بوجود آمده تبدیل کرده است. برخی از مزایای استفاده از فولاد شش پر برنجی عبارتند از:

۱. مقاومت بالا در برابر خوردگی: فولاد شش پر برنجی دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی است که به دلیل وجود عناصری مانند کبالت، مولیبدن و وانادیوم در ترکیبات آن است.

۲. مقاومت بالا در برابر خستگی: فولاد شش پر برنجی دارای مقاومت بالا در برابر خستگی و یا کمرنگی است، یک ویژگی که آن را برای استفاده در وضعیت های پر تنش مانند قطعات مچاله و دیگر قطعات خمیده ایده آل می کند.

۳. قابلیت جرم‌گیری دقیق: فولاد شش‌ پر برنجی دارای جرم‌گیری دقیق است و به واسطه ی کمترین دماسنجی شاهد کم گیری تغییرات شده و نمی‌خورد.

۴. کیفیت بالای سطح: روکش بسیار خوبی روی فولاد شش پر برنجی قرار می‌گیرد که باعث می‌شود تا سطح آن به سرعت خوردگی نمی‌پوشد.

۵. قابلیت جوشکاری و قابلیت ساخت: به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی فولاد شش پر برنجی، آن را به راحتی می‌توان جوش کرد و پس از جوشکاری، سختی و قویتر می‌شود. همچنین قابلیت شکل‌دهی و ساخت اشیاء مختلف با استفاده از فولاد شش پر برنجی بالاست.

۶. قابلیت انعطاف‌پذیری: فولاد شش پر برنجی قابلیت انعطاف پذیری دارد و می‌توان آن را به شکل‌ها و اشکال مختلف مانند سیم، لوله و صفحه شکل داد.

در کل، فولاد شش پر برنجی با مزایای فیزیکی و شیمیایی خاص و یکتا، یکی از مناسب ترین فولاد‌های استفاده شده در صنعت متوسط و سنگین محسوب می شود.

کاربرد اصلی فولاد شش پر برنجی

کاربرد اصلی فولاد شش پر برنجی در صنایعی است که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی، خستگی و حرارت دارند، به طور کلی کاربرد فولاد شش پر برنجی عبارتند از:

۱. صنایع نفت و گاز: فولاد شش پر برنجی برای ساخت و تعمیرات قطعاتی مانند لوله های دریچه، دکل‌ها و کیسه‌های نفتی و گازی که با شرایط سخت و محیط‌های خورنده سروکار دارند، استفاده می‌شود.

۲. صنایع دریایی: با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت فولاد شش پر برنجی، استفاده آن برای ساخت و تعمیرات کشتی، وسایل پرنده، توربین‌های بادی و زیردریایی‌ها، مفید است.

۳. صنایع خودروسازی: کاربرد فولاد شش پر برنجی در صنعت خودروسازی نیز برای تولید قطعاتی مانند دیسک ترمز، قطعات تعلیق و چارچوب بدنه خودروهای لوکس بسیار ضروری است.

۴. صنایع پزشکی: در صنایع پزشکی، فولاد شش پر برنجی برای ساخت قطعات پروتز، ایمپلنت‌های پزشکی وابسته به استخوان خارجی بدن استفاده می‌شود.

۵. صنایع دفاعی: در صنایع دفاعی، فولاد شش پر برنجی با مقاومت بالا در برابر حرارت، خستگی و خوردگی مناسب است.

در کل، فولاد شش پر برنجی به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فوق العاده مفید، در صنایع متعددی نظیر نفت و گاز، خودروسازی، صنایع پزشکی، صنعت خودروسازی و صنایع دفاعی استفاده می شود.

تولید فولاد شش پر برنجی در کارخانه های فولاد و فولادزنی انجام می شود. در این کارخانه ها، فلزات مختلف به مخلوطی از آهن و کربن تبدیل می شوند و سپس با استفاده از پردازش های مختلفی شامل آهن آر و برش، زنجیره های پردازش فولاد شش پر برنجی تولید می شود. کارخانه های فولاد شش پر برنجی برای تولید این نوع فولاد از فنون مختلفی مانند ریختگی گرم و سرد، آهک زدایی، ریخته گری پودری و فولادزنی الکتریکی استفاده می کنند.

معروف ترین کارخانه های معدن و فولاد شش پر برنجی

بعضی از معروف ترین کارخانه های معدن و فولاد شش پر برنجی در سراسر جهان عبارتند از:

  1. کارخانه فولاد شش پر برنجی آرسلورمیتال، شهر آستانه، کازاخستان
  2.  کارخانه فولاد شش پر برنجی آیلین، شهر آنکارا، ترکیه
  3. کارخانه فولاد شش پر برنجی پوسکو، شهر پوسان، کره جنوبی
  4.  کارخانه فولاد شش پر برنجی ییلی، شهر بائوجین، چین
  5.  کارخانه فولاد شش پر برنجی آرسلورمیتال، شهر کراکف، لهستان

در کل، فولاد شش پر برنجی در کارخانه های فولادزنی و فولادسازی از جمله تجهیزات پیشرفته و فناوری های مورد استفاده در صنعت فولادسازی برخوردار است.

ویژگی شش پر برنجی ها چه می باشد؟

مقاومت بالا در برابر خوردگی ،ماشین کاری عالی و شکل دهی گرم از ویژگی های خاص شش پر برنجی هاست

ابعاد شش پر برنجی در قیمت چه تاثیری دارد؟

شش‌پربرنجی ها در ابعاد و قطرهای مختلف تولید می‌گردد و روانه بازار می شوند واین موضوع باعث شده هراندازه شش پر بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد میزان قیمت آن نیز افزایش پیدا کند.

تماس جهت استعلام و خرید