راهنمای خرید ورق استیل

  • تعداد بازدید : ۷۱
  • تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهنمای خرید ورق استیل
سر فصل ها

    ورق استیل چیست؟

    از ترکیب کروم،نیکل،کربن و آهن ورق استیل به وجود می آید.ورق استیل یا فولاد ضد زنگ از ورق های فولادی پرکاربرد در صنعت می باشد که مواد اولیه آن آهن است و در برابر خوردگی بسیار مقاوم می باشد به همین دلیل است در صنایع شیمیایی نیز کاربرد فراوان دارد ، از ساخت ساز تا طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.به علت شکل دهی آسان و‌کاربرد با فشار بالا و استحکام زیاد به طور گسترده در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.

    گروه پرگاس آهن در این مقاله سعی دارد اطلاعات جامع و مفید را در اختیار شما قرار دهد تا با آگاهی بهترین خرید را انجام دهید.

    انواع ورق استیل

    ورق ها بر اساس آلیاژ تقسیم بندی می شوند که هر کدام خواص مکانیکی و شکل پذیری متفاوتی دارند،اگر میزان کربن ورق بیشتر باشد سختی ورق استیل بیشتر و شکل پذیری مشگل تر است.استانداری که ورق استیل باید براساس آن تولید شود استاندارد جهانی ASTM می باشد.

    ورق ها بر حسب نوع آلیاژ تقسیم بندی می شوند

    • ورق استیل رنگی
    • ورق استیل فابریک
    • ورق استیل طرح دار
    •  ورق استیل سری ۲۰۰
    • ورق استیل سری ۳۰۰
    • ورق استیل سری ۴۰۰
    • ورق استیل سری ۶۰۰
    • ورق استیل براق
    • ورق استیل نازک
    •  ورق استیل تزئینی

    ورق استیل سری ۲۰۰ به خاطر تفاوت در نحوه تولیدشان به  دو گروه ۲۰۱ و ۲۰۲ تقسیم می شود که ورق استیل ۲۰۱ از نورد سرد و ورق استیل ۲۰۲ از ترکیب کروم نیکل و منگنز درست می شود.ورق استیل سری ۳۰۰ که پرمصرف ترین و رایج ترین ورق استیل ضد زنگ به شمار می آید به خاطر خاصیت غیر مغناطیسی بودن،انعطاف پذیری،قابلیت جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی بسیار طرفدار دارد.ورق استیل ۳۰۰ که آن هم دسته بندی دارد برای نمونه ورق استیل ۳۰۱ به خاطر مقاومت سایشی بالا،جوشکاری و شکل پذیری و انعطاف پذیری معروف است و ورق استیل ۳۰۲ به دلیل داشتن کربن اضافه مقاومت بالاتری دارد و ورق استیل ۳۰۳به خاطر داشتن گوگرد و فسفر بیشتر شکل پذیری بهتری دارد و یا ورق استیل ۳۰۹ مقاومت حرارتی بالا دارد.

    ورق استیل سری ۴۰۰ به خاطر ترکیبات مخصوصی که دارد برای جوشکاری مناسب ترین می باشد که این ورق هم انواعی دارد برای مثال ورق استیل ۴۰۸ در برابر حرارت مقاوم است اما در برابر خوردگی ضعیف است یا از ورق استیل ۴۰۹ برای ساخت اگزور و از ورق استیل ۴۲۰ برای ساخت قاشق و چنگال استفاده می شود.

    ورق استیل سری ۶۰۰ که آن هم بر اساس نوع آلیاژ به کار رفته انواع دارد،برای مثال ورق استیل ۶۶۰ تا ۶۶۵ به ضد زنگ بودن،مقاومت در برابر حرارت و شرایط آب و هوایی معروف است و ورق استیل ۶۳۰ تا ۶۳۵ فولاد ضد زنگ نیمه جامد و ورق استیل ۶۱۰ تا ۶۱۳ آلیاژ اش فولاد سخت کننده ثانویه و ورق استیل ۶۰۱ تا ۶۰۴ درصد آلیاژ بسیار پایین دارد.

    ورق استیل طرح دار که به علت گستردگی نوع کاربرد آن مشتریان زیادی دارد و برای ساخت لوازم خانگی،اتاقک آسانسور،روکش دیوار و سقف ، وسایل تزئینی و پنل دکمه آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.

    ورق استیل رنگی به روشی خاص مورد رنگ آمیزی قرار می گیرد و با پوشش دهی و با درجه حرارت بالا تولید شده که روی سطح ورق لایه محافظ ایجاد می شود که خاصیت ضد خش و مقاومت بیشتری به ورق می دهد.

    ورق استیل فابریک که به صورت برش آماده و کاملا فابریک از برندهای معتبر جهانی توضیع میشود،ضخامت استاندارد و با ابعاد طول ۶ متر و عرض ۱.۵ تا ۲ می باشند.

    ورق استیل براق در برابر خوردگی مقاوم هستند و به خاطر قابلیت جوشکاری بالا و مقاومت و استحکام مناسب در صنایع خودروسازی و کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

    ورق استیل نازک که با ضخامت کمتر از یک میلی متر است و استحکام کششی و مقاومت بالایی دربرابر سایش دارد،سطحی صاف و صیقلی و طول عمر بالا دارد.

    ورق استیل تزئینی یا دکوراتیو که در ضخامت مختلف و به صورت شیت موجود است و در انواع مختلف خش دار نقره ای،میرور نقره ای و میرور طلایی موجود است.برای سوراخ کاری،خم کاری و خدمات خش دار کردن طبق سفارش مشتری انجام می شود.

    نکات مهم هنگام خرید ورق استیل

    نکات مهم هنگام خرید ورق استیل

    در هنگام خرید‌ باید به چند نکته اساسی و‌مهم دقت کرد که عبارتند از :

    کیفیت ورق، ورق باید دارای استاندارد جهانی باشد در غیر این صورت کیفیت لازم را ندارد و بدون استاندارد است،پس در هنگام خرید به استاندارد بودن محصول بایستی دقت شود تا کار شما محتمل ضرر و آسی نگردد.

    گارانتی،محصول شما باید دارای گارانتی باشد و در هنگام خرید به این موضوع دقت داشته باشید.خرید از شرکت معتبر،امروزه شرکت های زیادی در زمینه فروش مقاطع فولادی فعالیت دارند شما با تحقیق یک شرکت معتبر با تیم پستیبانی و مشاور آگاه را انتخاب نمایید تا بهترین و‌مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

    با شناخت از متریال و ترکیبات به کار رفته شده در ساخت ورق ها می توانید بهترین نوع ورق مناسب با کاربرد و فعالیت خود را خریداری کنید،در این خصوص می توانید با مراجعه به سایت شرکت پرگاس آهن از مشاوره با متخصصین این امر برخورداری شوید.

    نوع ورق،انواع مختلفی از ورق های استیل وجود دارد که شامل  ورق استیل رنگی، سیاه، تزئینی و دکوراتیو، گالوانیزه و… می شوند. شما باید با توجه به نیاز و کاربرد آن ها، یک مدل را خریداری کنید.

    عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل

    1. برای تعیین قیمت ورق استیل به سه عامل وزن،ضخامت و ابعاد ورق بستگی دارد.
    2. قیمت ارز و دلار ، قیمت نیکل بر قیمت مواد اولیه و به نسبت بر قیمت تمام شده ورق استیل اثر مستقیم دارد.
    3. عرضه و تقاضا مانند تمام مقاطع فولادی بر ورق استیل نیز اثرگذار است ،هرچه تقاضا بیشتر و عرضه کمتر باشد قیمت بالاتر می رود و بالعکس.قیمت ورق استیل نه تنها به عرضه و‌تقاضای فعلی بلکه به عرضه و تقاضای پیش بینی شده نیز بستگی دارد.
    4. اندازه و ضخامت،ورق با اندازه و ضخامت بیشتر قیمت بیشتری هم دارند.
    5. هزینه های تولید،به غیر از هزینه های مواد اولیه ،هزینه ترکیبات شیمیایی،هزینه انرژی،حمل و نقل،بسته بندی بر قیمت تمام شده ورق استیل اثرگذار است .
    6. شرکت تولید کننده،شرکت های به نام و بزرگ چون حجم تولید بالا دارند و به نسبت نام خود قیمت بیشتری نسبت به فروشندگان خرد دارند.
    7. نوع بازار،بازا داخلی و باز بین المللی بر قیمت ورق استیل اثرگذار هستند،چون تعرفه های گمرگی بر واردات استیل موجب افزایش قیمت وحصول می شود که البته این تغییرات به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور بستگی دارد.

    کاربرد ورق استیل

    طبق توضیحات ارائه شده در مورد انواع ورق استیل می توان گفت که این ورق در صنایع و ساختمان سازی کاربرد ویژه ای دارد.به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا، قابلیت شستشوی آسان، قابلیت فرم دهی و شکل پذیری، مقاومت در برابر اکسیداسیون و غیره، کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد.

    از کاربردهای آن می توان به ساخت لوازم خانگی،سقف ساختمان،ساخت انواع آسانسورها،ساخت تانکر حمل مواد شیمیایی،ساخت پمپ،قطعات بزرگ در کشتی رانی و پوشش بدنه،سقف و درب آسانسور،صنایع خودروسازی،صنایع شیمیایی،سینک ظرف شویی و لوازم آشپزخانه،مبدل های حرارتی،اتصال دهنده ها و فنرها،تجهیزات آزمایشگاهی و … نام برد.

    ابعاد ورق استیل

    ابعا ورق استیل با توجه به کاربرد مورد نظر مختلف و متفاوت می باشد و سایز ورق را مشتری بر حسب نیاز و‌کاربردش انتخاب می کند:

    • ۱ * ۲ متر
    • ۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر
    • ۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر
    • ۳ * ۱٫۵ متر
    • ۱٫۵ * ۶ متر
    • ۲ * ۶ متر

    در ضخامت های مختلف تولید می شوند و عرض ورق ها به صورت ۱۰۰و ۱۲۵ ۱۵۰ سانتی متری است و و به طورکلی در سه سایز ۱۰۰*۲۰۰، ۱۲۵*۲۵۰ و ۲۴۴*۱۲۲ دارای موجودی بیشتری هستند و سفارش بیشتری دارند.

    کارخانه های تولید کننده ورق استیل

    کارخانه های تولید کننده ورق استیل

    ورق استیل که به ورق ضد زنگ معروف است در برابر آسیب و خوردگی مقاومت بالایی دارد و در صنایع مختلف کاربرد دارد و تولید این ورق ها بسیار اهمیت دارد اما اینکه در ایران کارخانه تولید کننده وجود دارید یا خیر؟باید گفت که خیر در ایران کارخانه تولید کننده ورق استیل وجود ندارد و کشور ما ورق استیل را از کشور های چین،هند،تایوان،کره و ایتالیا وارد میکند.چین هم بزرگ‌ترین تولیدکننده و هم بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فولاد است. به همین دلیل میزان عرضه و تقاضا در این کشور بر تعیین قیمت ورق استیل تأثیر زیادی دارد.

    به همین دلیل است که قیمت ورق استیل نسبت به قیمت ارز مشخص می شود.به دلیل عدم وجود منابع، زیر ساخت ‌ها و شرایط مناسب برای تولید ورق استیل در ایران، اغلب شرکت ‌های بازرگانی و تجاری اقدام به واردات مقاطع استیل فولادی می کنند.اکنون واردات استیل با ارز نیمایی انجام می شود که مشکلاتی برای ثبت سفارش ایجاد کرده است و چند ماه طول میکشد تا وارد کننده کالا را وارد کند،این مشکلات تخصیص ارز باعث افزایش قیمت ورق استیل و ایجاد شرایط سخت تر برای واردات شده است.

    انتخاب تامیین کننده قابل اعتماد اهمیت زیادی دارد چون به صورت مستقیم بر پروژه و موفقیت شما تاثیر می گذارد زیرا باید از کیفیت ورق خریداری شده مطمئن شد تا هزینه و بودجه پروژه را کنترل کنید.با پیدا کردن تامیین کننده قابل اعتماد و گرفتن بهترین ورق استیل طبق نیاز تولیدی شما به جز مقرون به صرفه بودن موفقیت پروژه را تضمیین می کند.شما با مراجعه به وب سایت پرگاس آهنو مشاوره با متخصصان فروش می توانید از وارد کنندگان معتبر ورق استیل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

    جمع بندی

    چون ورق استایل در صنایع مختلف کاربرد دارد طبق استاندارهای مشخص در انواع مختلف تولید می شوند و با آگاهی از مشخصات فنی آن ها میتوان خرید مطمئن تری انجام داد.ورق استیل با توجه به ضخامت و آلیاژهای مورد استفاده قیمت های مختلفی دارپ و از این رو بهتر است قبل از اقدام به خرید حتماً درباره استانداردهای به کار رفته در آنها مطمئن شوید و امروزه صنعت ساخت ورق استیل یکی از صنایع بسیار بزرگ و قدرتمند در جهان می باشد که امروزه کشورهای آسیایی  با تولیدات خود وارد عرصه رقابت در این بازار شده اند. از این رو در انتخاب برند ورق استیل می بایست دقت لازم را داشته باشید