قیمت تیرآهن لانه زنبوری ماهان

قیمت روز انواع تیرآهن لانه زنبوری ماهان در اندازه ها و سایزهای مختلف با کیفیت عالی | برای اطلاع از قیمت های روز و خرید این محصول با کارشناسان پگاس آهن در تماس باشید .

نمایش قیمت با ارزش افزوده

تیرآهن لانه زنبوری ماهان

تاریخ : 29 اردیبهشت 1403 نمایش قیمت با ارزش افزوده
سایز حالت واحد تاریخ بروزرسانی قیمت خرید
۱۲ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۱۴ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۱۶ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۱۸ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۲۰ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۲۲ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۲۴ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۲۷ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۳۰ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
تیرآهن لانه زنبوری ماهان
خرید ، فروش و قیمت انواع تیرآهن لانه زنبوری ماهان

کارخانه ی ماهان  در سال 1389 به مدیریت حسین دمیرچیلی به بهره برداری رسید و در حال حاضر نیز فعالیت چشم گیری دارد .

شرکت پروفیل صنعت ماهان جهت تولید انواع لوله و پروفیل، تیرآهن پیراهن لانه زنبوری و نبشی و ناودانی در ایران تأسیس گشت و در حال حاضر در شهرک صنعتی جنت آباد فعالیت تولیدی خود را انجام میدهد. این کارخانه به تولید نبشی و ناودانی به روش گرم مشغول است و در حوزه تولید سایر محصولات فولادی همچون لوله، پروفیل و تیرآهن لانه زنبوری نیز فعالیت دارد.

تیرآهن ماهان یکی از بهترین محصولات تولید شده در صنعت فولاد کشور به حساب می اید که از محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان برخوردار می باشد. 

لیست محصولات تولیدی این مجموعه به شرح زیر می باشد

  • تیرآهن لانه زنبوری 
  • تیرآهن، ناودانی و نبشی نرمال
  • تیرآهن 14 دوازده متر سبک و سنگین استاندارد
  • نبشی 8 درجه 2 سبک
  • ناودانی 10 درجه 2 سبک

مشخصات تیرآهن لانه زنبوری ماهان

کارخانه فولاد ماهان تیرآهن‌های خود را در سه سایز پرفروش، یعنی سایزهای 14، 16 و 18 و به‌صورت شاخه‌های 6 و 12 متری تولید و عرضه می‌نماید. این تیرآهن‌ها به ترتیب 122، 165 و 195 کیلوگرم وزن دارد و در تولید آن‌ها از استاندارد IPE استفاده می‌شود.

تیرآهن لانه زنبوری

این تیرآهن یکی از پرکاربرد ترین تیرآهن ها می باشد که با نام تیرآهن شبکه هم شناخته می شود و دارای حفره های تو خالی می باشد که شباهت زیادی به لانه های زنبور دارد که به همین علت تیرآهن لانه زنبوری هم گفته می شود که هدف از ساخت تیرآهن لانه زنبوری این می باشد که تیر بتواند با کمترین تغییر شکل،کمان خمشی بیشتری را تحمل نماید.

تیرآهن لانه زنبوری به تیرآهنی می گویند که روی آن الگوی منظم و تکراری از سوراخ های شش ضلعی موجود می باشد و این تیرآهن ها در واقع از دو نیمه ساخته می شودو به هم جوش داده شده اند که یک تیرآهن واحد را ساخته اند .

مهم ترین کاربرد های تیرآهن لانه زنبوری

  1. به عنوان ستون در سازه ها
  2. استفاده به عنوان تیکه گاه
  3. عناصر سقفی
  4. سازه ها فولادی به عنوان ستون
  5. به عنوان طاق قوسی
  6. سیستم های فضایی

تقویت تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری با استفاده از ورقبرای جلوگیری از تنش های خمشی در تیرآهن زنبوری بهترین روش می باشد که حلقه های کناری تیر که دچار تنش خمشی می باشند و با ورق پر میشود.

نکات تیرآهن لانه زنبوری ماهان 

در تیرآهن لانه زنبوری ماهان ‌برش مقاطع نورد شده برای تیر‌های لانه زنبوری به وسیله دستگاه برش اتوماتیک ‌یا به وسیله دستگاه هوابرش صورت پذیرفت.‌تیر‌های لانه زنبوری را با دو روش پانیر و لیتسکا می سازند.‌به هیچ دلیل در بادبندها از تیر لانه زنبوری استفاده نکنیدو‌‌بهترین جا برای استفاده از تیر‌های لانه زنبوری استفاده در تیر‌های مرکب می باشد.

‌برای رفع تنش های برشی در تیر‌های لانه زنبوری، بهتر می باشد در محل تکیه گاه ها و در بعضی موارد در وسط دهانه تیر، ورق تقویت جوش داده میشود.‌تیر‌های لانه زنبوری ترجیحاً در تیر‌های خمشی استفاده نمیشود.‌در تیر‌های لانه زنبوری می شود با نصب ورق های میانی بین دو قطعه بریده شده، ممان اینرسی و مدول مقطع را افزود.

از فواید تیرآهن لانه زنبوری می توان به 

 مدول مقطع و ممان اینرسی تیر افزایش پیدا کرده و بدین ترتیب به مقاومت خمشی تیر هم اضافه می شود‌و در نهایت از این کار تیری حاصل می شود که با ارتفاع بیشتر‌، مقاوم تر و هم وزن تیر اصلی می‌باشد.

 سبک بودن تیر، صرفه اقتصادی به همراه دارد.حفره های ‌ایجاد شده در درون تیر‌، فضاهای مناسبی برای عبور لوله های تاسیسات و برق به وجود می آورند.در ساختن این نوع تیر‌، اصول استاندارد باید کاملا رعایت شود. در غیر این ‌، احتمال تخریب تیر زیر بار وارد شده وجود دارد.

تیرآهن لانه زنبوری چهار گوش

عمده ترین دلیل شکل گیری تیرآهن های لانه زنبوری با شکلی غیر از شش ضلعی، کاربرد آن در ساختمان سازی می باشد. برای مثال در جایی که نیاز به فضاهای خالی برای عبورکانال های تهویه بوده است این نوع تیرآهن تولید شده است.

تماس جهت استعلام و خرید