قیمت تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن

قیمت و خرید انواع تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن در سایزهای مختلف ۱۴، ۱۶، ۱۸ با کیفیت عالی | برای اطلاع از قیمت های روز و خرید این محصول با کارشناسان پگاس آهن در تماس باشید .

نمایش قیمت با ارزش افزوده

تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن

تاریخ : 29 اردیبهشت 1403 نمایش قیمت با ارزش افزوده
سایز حالت واحد تاریخ بروزرسانی قیمت خرید
۱۲ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۱۴ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29 48,623,850 ریال
۱۶ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29 57,798,170 ریال
۱۸ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29 66,972,480 ریال
۲۰ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29 88,990,830 ریال
۲۲ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29 100,917,430 ریال
۲۴ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۲۷ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
۳۰ ۱۲ متری شاخه 1403-02-29
تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن
خرید ، فروش و قیمت انواع تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن

کارخانه ذوب آهن ،  این مجتمع صنعتی عظیم که در جنوب غربی استان اصفهان واقع گشته ، با ظرفیت تولید 3.6 میلیون تن فولاد در ساخت انواع مقاطع فولاد سازه ای و صنعتی می بالد. ذوب آهن اصفهان نقشی محوری در توسعه صنعت فولاد ایران دارد و عنوان معتبر «مادر صنعت فولاد ایران» را به خود اختصاص داده وعملیات گسترده و اهمیت استراتژیک آن، آن را به سنگ بنای چشم انداز صنعتی کشور تبدیل گشت امروزه محصولات تولید شده توسط این مرکز نه تنها نیاز داخلی را برآورده می نمایدبلکه به بازارهای اروپا، آسیا و آفریقا نیز راه پیدا مینماید.

تیرآهن ذوب‌ آهن 

تیرآهن لانه زنبوری محصولی با شکل ظاهری خاص می باشد که برای تحمل خمشی بیشتر طراحی می‌شود. در پهنای جان این محصول حفره‌هایی به صورت شش ضلعی یا دایره تعبیه شده است که هدف از طراحی آن‌ها کاهش وزن محصول به دنبال افزایش استحکام می باشد . از تیرآهن زنبوری برای بارگذاری در سقف و ستون و ساخت پل و سوله استفاده می گردد.

محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان را در ابعاد گوناگون و گاه مقیاس‌های خاص تولید می‌کنند.

برخی از این محصولات عبارتند از

  • تیرآهن لانه زنبوری
  • تیرآهن I بال نیم‌پهن
  • تیرآهن H بال پهن موازی
  • نبشی بال مساوی
  • ناودانی
  • میلگرد ساده، میلگرد آجدار (میلگرد A2، میلگرد A3)، کلاف ساده و آجدار
  • قوطی پروفیل و مقاطع چهارگوش
  • ریل قطار
  • انواع فولادهای صنعتی شامل مفتول سیم و کششی و فرآورده‌های فرعی همچون چدن، ازت و آهک
  • تیرآهن لانه زنبوری بر اساس نحوه تولید
  • تیرآهن زنبوری تولیدشده با روش سرد یا کوپال
  • تیرآهن زنبوری تولیدشده با روش گرم یا نوب

ابعاد تیرآهن لانه زنبوری ذوب آهن 

 ابعاد تیر لانه زنبوری مانند طول تیرآهن و اندازه جان آن مشابه تیر معمولی می باشد اما به دلیل روش ساختی که دارد، این ابعاد چندسانتی متر افزایش پیدا می‌کند.به این صورت که سایز یا ارتفاع تیر لانه زنبوری بعد از ساخت، ۷ تا ۹ سانتی متر افزایش پیدا میکندو طول ۱۲ متری آن نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری افزایش پیدا میکند اما عرض بال آن تغییری نمی پذیرد.

شکل حفره تیر لانه زنبوری

تیرآهن های لانه زنبوری موجود در بازار، غالبا دارای حفره شش ضلعی می باشند و دستگاه های موجود در کارگاه ها نیز قابلیت برش برای ساخت حفره شش ضلعی را دارد. سایر اشکال، مانند دایره، هشت ضلعی و غیره توسط دستگاه های متفاوتی قابل تولید می باشد که کارگاه های محدودی امکان تولید آن را دارد.

مزایای استفاده از تیرآهن لانه زنبوری

  1. مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی
  2. قابلیت استفاده در صنایع مختلف،مانند پل سازی،حمل و نقل و عمران
  3. تحمل بار بیشتر
  4. افزایش مقاومت خمشی تیر
  5. قابلیت عبور برق و لوله های تاسیساتی از فضا های ایجاد شده

روش ساخت تیرآهن لانه زنبوری

فرآیند تولید این محصول، شامل مراحل نوردمی باشد که نَورد یا Rolling به فرآیندی گفته می‌شود که در آن فلزی که به دمای موم‌سانی (نرم شوندگی) خود رسیده باشد و از میان غلتک‌های گوناگون عبور نماید و تحت فشار شکل خروجی غلتک‌ها را به خود می‌گیرد.

تیرآهن لانه زنبوری دایره ای

تیرآهن زنبوری با شکل دایره ای تولید می شود که در محاسبات و تحلیل های مهندسی به شکل دایره به دست می آید شکل دایره ای در تولید تیرآهن لانه زنبوری باعث شده تا ایجاد کمترین محیط برشی را ایجاد کندوحقیقتا در مقابل تنش های برشی مقاومت بیشتری داشته باشد. لبه های تیز به نحوی که در تیرآهن لانه زنبوری رایج و یا تیرآهن لانه زنبوری با حفره های چهارگوش مشاهده شود، وجود ندارد. این لبه های تیز مکان مناسبی برای تمرکز تنش به حساب می آید لذا یکی از بهینه ترین حالات تولید تیرآهن لانه زنبوری، تیرآهن لانه زنبوری با حفره های دایره ای شکل است.

تماس جهت استعلام و خرید