نکات مهم هنگام خرید ورق ck45

  • تعداد بازدید : ۱۰۶
  • تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
نکات مهم هنگام خرید ورق ck45
سر فصل ها

    از مقاطع پرکاربرد فولادی میتوان به ورق های فولادی آلیاژی اشاره کرد که از آهن، کربن ،کروم، ومنگنز وعناصری نظیر این ساخته می شود .ورق های آلیاژی انواع مختلفی دارند که با ترکیبات مختلف به کارایی های متعددی در می آیند .که بسته به نوع کاربری و آلیاژ قیمت های متفاوتی دارند .ورق های آلیاژی مسطح و نازک می باشند و به هر شکل و اندازه ای قابل تغییر و برش می باشندو در مناطق بزر و مسطح را پوشش می‌دهند.معمولاً ضخامت آن‌ها کمتر از 1/4 اینچ می باشد. 

    از ورق‌های آلیاژی در ساخت ابزارآلات مختلف، مخازن تحت فشار و هواپیما سازی ،قطعه سازی،انواع مخازن حرارتیصنعت نفت،شهرسازی وراه سازی ، پل سازی ،ساخت پالایشگاه،پتروشیمی‌ و صنعت داروسازی کاربری دارند.

    ورق آلیاژی

    ترکیب چند ماده وعناصر مختلف با یکدیگر باعث تولید انواع ورق آلیاژی می‌شود .که هر یک با ترکیب ماده های شیمیایی باعث بهبود فلزات و خصوصیات مختلفی در ورق می‌گردد.  

    ساختار متفاوت ورق های آلیاژی در فرایند تولیدانها می باشد.در فلز،فلزات را در زمان ذوب ترکیب می نمایند و سپس به مرحله ی سرد کردن آن می رسندبه همین علت آلیاژها از لحاظ شیمیایی و ساختاری متفاوت از فلزات می باشند.در مقایسه ی آلیاژ ها با فلز باید بدانیم که آلیاژ هااز مقاومت بهتر در برابر خوردگی،استحکام بالا، هزینه کمتر،قابلیت ماشین کاری،  شکل پذیری و شکنندگی بهتری برخوردار می باشند.خواصی که در ساخت  آلیاژها به کار می رود تعیین کننده ی کاربری آن می باشد . با توجه به کاربری مورد نظر خود باید اقدام به انتخاب و خرید ورق آلیاژی نماییم.

    ورق CK45

    از فولاد های پرکاربرددر بین محصولات فولادی  میتوان به ورق CK45 اشاره کنیم .این ورق پرکاربرد به علت استحکام بالا به ورق صنعتی سازه های مهندسی معروف می باشد .

    در فرایند تولید این ورق ،ابتدا تختال های فولادی CK45را به روش نورد گرم یا ریخته گری تولید می نمایند.سپس با استفاده از دستگاه‌های هوا برش در اندازه‌های مشخصی با طول تعیین شده بریده می‌شود و قطعات بریده شده در کوره ها،پیش گرم وارد می شوند .وبعد از بارها عبور از غلتک ها با ضخامت بین ۳تا۵۰میلی متر درابعاد ۶۰۰۰در ۲۰۰۰ و۱۵۰۰در۶۰۰۰میلی متر تولید و روانه ی بازار میگردد.

    در بین ورق های فولادی  ورق CK45 خصوصیات منحصر به فردی دارد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد .از ویژگی های مهم این ورق مقاومت مکانیکی بالای آن می باشد که بر برابر خمش ، ضربه وفشار مقاوم است و البته قابل ذکر است که  شکل‌ پذیری مناسب ورق CK45 امکان شکل‌دهی دقیق به اجزا و قطعات مختلف را فراهم کرده است .ورق CK45در محیط های مختلفی به کار می رود زیرا که قابلیت تحمل دماهای مختلف در هر شرایط حرارتی را دارد. ورق CK45 با ترکیب این ویژگی‌ها، به عنوان یک ماده ی مهم در تولید قطعات صنعتی وبااجزا خاص که  خواص مکانیکی بالا دارد درجایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف می باشد.

    ویژگی خاص ورق CK45 

    ورق CK45 به علت ویژگی‌ و خصوصیات مهم  در صنایع مختلفی همچون :خودروسازی: در صنعت خودروسازی، که از ورق CK45 به عنوان ماده اولیه‌ای  برای تولید اجزا و قطعات مختلف مانند شافت‌ها، قطعات مکانیکی و دیسک‌ها، استفاده می نمایند زیرا که با استحکام مکانیکی بالا و عمر طولانی در سیستم‌های خودرو دارای اهمیت می باشد.از ورق CK45 در تولید ماشین‌آلات صنعتی و ابزارهای فلزی مانند شافت‌ها،بوشینگ ها ، پین‌ها، و دیگر قطعات مورد استفاده می باشد.در صنعت ساختمانی نیز از ورق CK45 برای تولید اجزا قطعاتی مانند تیرهاو استوانه‌ها و قطعات پشتیبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در صنعت مهندسی نیزاز  ورق CK45 در ابزارهای فلزی مانند انواع چکش‌ها، پنچ ها ،گیره‌هاو ابزارهای دستی به‌کار می‌رود. این  تنوع کاربردی ورق CK45 و ویژگی‌های منحصر به فرد آن،مورد توجه تولیدکنندگان و مهندسان قرار گرفته است و بسیار کارآمد در صنایع مختلف می باشد.

    خرید ورق CK45

    در خرید ورق CK45 نکات مهم و کلیدی وجود دارد که باید از آن اطلاعاتی داشته باشیم ورق CK45 به عنوان یک ماده ی اولیه در تولید قطعات و تجهیزات می باشد که دارای خواص مکانیکی بالااست .

    مقاومت مکانیکی:مقاومت مکانیکی بالا در ورق CK45 از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا که  این مقاومت نشان‌ دهنده قابلیت ورق برای تحمل خمش ، فشارو ضربه می باشد . پس باید حتما قبل از خرید ویژگی های مکانیکی آن مشخص گردد.

    شکل ‌پذیری ورق CK45: شکل‌ پذیری ورق CK45 امکان شکل‌دهی دلخواه به قطعات را میدهد ورق Ck45در قطعاتی که به شکل دهی پیچیده نیاز می باشد با اهمیت و مورد استفاده قرار میگیرد.

    ورق CK45 در دماهای مختلف: قطعاتی در دماهای مختلف نیاز می باشد که از طریق ورق CK45 قابل اجرا می باشد تجهیزات یا قطعاتی که تحمل عملیات حرارتی از اهمیت بالایی برخوردار است میتوان از ورق CK45 با توانایی تحمل عملیات های حرارتی به آن رسید .

    استاندارد ورق Ck45: استاندارد کیفیتی و گواهی نامه ها در تایید ورق بسیار مهم و ضروری می باشد باید ورق تهیه شده حتمابا استانداردهای کیفیتی مطابقت داشته باشد .

    ضخامت ورق Ck45: بر اساس نیاز و کاربری خود می توانید ابعاد و ضخامت ورق CK45 را طراحی کرده و بر اساس کاربری خود استفاده نمایید. با رعایت ،نکات ذکر شده  می‌توان  بهترین ورق CK45 را برای نیازهای تولیدی و کاربری خود تهیه نماییدو از خصوصیات مکانیکی بالای این ماده ی اولیه بهره مند شوید.

    نکات مهم در خرید ورق CK45 

     اولین موضوع  در خرید ورق CK45 بررسی و توجه به  مشخصات فنی ورق می باشد. مشخصات فنی ورق CK45 شامل جنس ورق ،ضخامت ورق ،عرض ورق و طول ورق و....است:

    • جنس ورق: ورق CK45 درصدی کربن متوسط وفولاد کربنی ساخته شده است .
    • ضخامت ورق: ضخامت ورق CK45 بین 3 تا 50 میلی مترمی باشد.
    • عرض ورق: عرض ورق CK45 معمولاً بین 1000 تا 2000 میلی متر می باشد.
    • طول ورق: طول ورق CK45 به صورت سفارشی و درخواست تناژ بالای مشتری تولید میگردد.
    • خواص مکانیکی ورق: ورق CK45 دارای استحکام تسلیم واستحکام کششی و سختی بالا می باشد.
    • خواص فیزیکی ورق: ورق CK45 دارای هدایت الکتریکی و حرارتی است.

    انتخاب برند و تولیدکننده مناسب  ورق CK45 بسیار مهم می باشد زیرا معتبر ترین شرکت ها باعث میگردد تا با اطمینان خاطر خرید نماییدو از کیفیت ورق و ارسال بار آسوده خاطر باشید.

    بررسی قیمت ورق CK45 

    قیمت ورق CK45 با توجه به عوامل گوناگون همچون :عرض،طول ،ضخامت تولیدکننده و کیفیت ورق تعیین می گردد.

    از موارد مهم در خرید ورق های آلیاژی بررسی قابلیت جوشکاری ورق می‌باشد .زیرا در استفاده از تمامی ورق ها جوشکاری بسیار مهم و کاربردی است . با روش جوشکاری و الکترود مناسب تقریبا هر نوع ورق آلیاژی رامیتوان جوشکاری کرد. اما بایدبدانیم که بعضی از عنصرهای ورق‌های آلیاژی اثرات منفی بسیار زیادی بر قابلیت جوشکاری دارند. 

    اگر در کاربری ورق باید عملیات جوشکاری صورت گیرد حتما در خرید باید دقت نماییم که ورق آلیاژی دارای عناصر گوگرد و بور باشد و عناصری همچون ، وجود کربن زیاد در ورق آلیاژی کم باشد چرا که قابلیت جوشکاری ورق را کم می نماید و  باعث ترک خوردگی و شکست ورق آلیاژی بعد از جوشکاری می‌ گردد.

    مقاومت ورق های آلیاژی در برابر خوردگی و زنگ زدگی از مشکلات رایج ورق در فضای باز، است که مقاومت پایین ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی، باعث کاهش مقاومتشان میگردد. برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی از روش‌هایی همچون رنگ کردن، روغن کاری و گالوانیزه استفاده میشود که با مقاوم کردن لایه سطحی از خوردگی و زنگ زدگی فولاد جلوگیری می‌نمایند.قابل ذکر است که اگر به ورق‌های فلزی با مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیاز مند باشیم بهتر است که از ورق‌های آلیاژی استفاده نمایم که عناصر، مس، کروم ،نیکل، قلع و مولیبدن ‏را در ترکیب خود دارند.

    شناخت محصول 

    از نکات مهم هنگام خرید ورق فولادی شناخت محصول می باشد . باید بدانیم که چه محصولی و با چه ویژگی‌هایی برای کاربری ما مفید می باشد تا آن را  بخریم. باید کاربرد نهایی مورد نظر خود را به‌دقت بررسی نمایم و بعد نوع ورق با توجه به ضخامت و ابعاد آن اقدام نمایم .

    میزان نیازتان در خرید 

    باید شناخت فنی نسبت به پروژه  خود را به طور کامل داشته باشیدتا با بررسی و مقایسه ورق ها در ابعاد و ضخامت ها ، امکان بررسی و مقایسه آن را داشته باشید تا بهترین انتخاب را نمایید.

    میزان هزینه 

    آگاهی از قیمت ها از از نکات مهم برای خرید ورق فولادی،می باشد زیرا که هر روزه با نوسانات بازار آهن آلات روبه رو هستیم ،با افزایش دلار و نرخ ارز تمامی قیمت ها دچار نوسان میشوند.خریداران باید هر روزبه صورت آنلاین قیمت ورق های آلیاژی را نگاه کنند تا در زمان خرید دچار مشکل نشوند. قابل ذکر است که پرگاس آهن به صورت روزانه تمامی قیمت ها را در صفحه وب سایت قرار می‌دهد وشما میتوانید با مراجعه به صفحه مورد نظر خود از تمامی قیمت ها با هر برندی مطلع شوید .