راهنمای خرید پروفیل آلومینیوم

  • تعداد بازدید : ۵۴
  • تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهنمای خرید پروفیل آلومینیوم
سر فصل ها

    پروفیل آلومینیوم چیست؟

    فلزات دارای خواص مکانیکی و شیمیایی خاصی هستند و از محبوب ترین فلزات در صنعت مدرن فولاد و آلومینیوم هستند که از آلومینیوم به صورت پروفیل استفاده می شود،پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طول مشخصی می باشدو منظور از پروفیل آلومینیوم قطعه‌هایی با سطح مقطع معین و طول بلند از جنس آلومینیوم است که وزن‌های متفاتی دارد. از پروفیل ها در ساخت سازه های ساختمانی،در و‌پنجره استفاده می شود.

    پروفیل آلومینیوم چگونه تولید می شود؟

    آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است،وزن سبک و عدم زنگ زدگی از ویژگی های بارز آلومینیوم می باشد که باعث شده است از پرکاربردترین مواد اولیه ی تولید پروفیل به شمار آید.از پرمصرف ترین محصول آلومینیوم می توان به پروفیل اکستروژن آلومینیومی نام برد.

    برای تولید پروفیل آلومینیوم، اول ماده اولیه (بیلت آلومینیومی)را تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند بعد آن را از میان قالب های مخصوصی حرکت می‌دهند‌ و ماده اولیه تغییر شکل می‌یابد و به اشکال مورد نظر درمی‌آيد. به خاطر اعمال این فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه  تغییرشکل پیدا می‌کند و پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

    ویژگی ها و مزایای پروفیل آلومینیومی

    دلیل سبکی وزن، مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ‌زدگی، شکل پذیری و زیبایی ظاهری  پروفیل آلومینیوم کاربرد فرآوانی در صنایع دارد.از ویژگی ها و مزایای  پروفیل آلومینیومی می توان به این موارد اشاره کرد:

    1. انعطاف پذیری و توانایی تحمل فشار بالا
    2. وزن بسیار سبک پروفیل آلومینیوم نسبت به دیگر آلیاژها
    3. ضد زنگ و مقاوم در برابر اکسید شدن
    4. قابلیت تولید در ابعاد، ضخامت، رنگ و طرح‌های مختلف
    5. به دلیل جنس و زیبایی ظاهری گزینه مناسبی برای جایگزینی آن با پروفیل‌های دیگر مانند فولاد است
    6. قابلیت بازیافت و استفاده بهینه از ضایعات
    7. دارا بودن خاصیت تبادل دمایی که موجب کاهش مصرف و اتلاف انرژی می‌شود.

    معرفی معایب پروفیل آلومینیوم

    1. رسانای بسیار خوبی برای گرما محسوب می‌شود و در فصل سرما باعث اتلاف انرژی فراوانی می‌شود.
    2. ظاهری خشک و بی روح دارد که به هنین دلیل بسیاری از طراحان برای طراحی منزل آن را انتخاب نمی کنند.
    3. درست است که پروفیل آلومینیوم مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی دارد اما تیغه های به کار رفته در ساخت در و پنجره از جنس فلز نیست و مقاومت کل پروفیل را پایین می آورد.

    قیمت پروفیل آلومینیوم

    در تعیین قیمت پروفیل آلومینیوم باید به دو فاکتور روش تولید و آلیاژ به کار رفته در ساخت آن توجه کرد چون این دو عامل در کیفیت محصول و تعیین قیمت نهایی آن بسیار موثر می باشد،پروفیل آلومینیوم به صورت کیلویی فروخته می شود و از این رو اطلاع از قیمت هر کیلو از این محصول پیش از خرید ضروری است.اگر قصد خرید دارید می توانید به سایت پرگاس آهن مراجه نمایید و یا از طریق شماره تماس از پشتیبانی و مشاوره رایگان کارشناسان مجرب ما برخوردار شوید.

    انواع پروفیل آلومینیومی

    پروفیل ها به  سه نوع ساده، ترمال بریک و چوبی-آلومینیومی تقسیم می‌شوند:

    . پروفیل آلومینیومی ساده،آلومینیوم ساده در دو نوع st و coronet تولید می شوند،از نظر تفاوت نوع st عایق صدا دما و حرارت و قفل مناسب تری نسبت به نوع coronet دارد،پنجره‌های st دارای پروفیل آلومینیومی قوی‌تری هستند و یراق‌آلات با کیفیت‌تری روی آن‌ها قرار می‌گیرد و چون در نصب این پنجره‌ها از نوارهای مویی و لاستیک‌های آب‌بند استفاده می‌شود، دوام بیشتری دارند.تفاوت‌شان در هندسه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم آن‌ها می‌باشد و ورود گرد و غبار و دود به داخل ساختمان از پنجره‌های کرونت، به دلیل نداشتن عایق مناسب، بسیار زیاد است.

    . پروفیل آلومینیوم ترمال سبک، در برابر حرارت عایق می باشد و چون از تسمه با جنس پلی آمید در آن به کار برده شده حرارت تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند،در این نوع پنجره‌ها، لایه بیرونی چارچوب و لنگه از لایه داخلی آن جدا می‌شود.قسمت داخلی و خارجی پنجره‌ها می‌تواند در رنگ‌های مختلفی تولید شود و دارای رنگ بندی زیبایی می باشد و می‌توانند خود را با شرایط جوی متفاوت وفق دهند و عایق خوبی ایجاد کنند.

    . پروفیل چوبی آلومینیوم، که از ترکیب لایه داخلی چوب و لایه بیرونی آلومینیوم به وجود آمده است و عایق بودن چوب در کنار ظرافت و استحکام آلومینیوم باعث ایجاد پنجره‌های بسیار لوکس و کاربردی شده است .

    نکات مهم هنگام خرید پروفیل آلومینیوم

    نکات ضرورری قبل از خرید پروفیل آلومینیوم

    • بررسی برند های موجود در بازار،چون از این محصول برندهای مختلفی در بازار موجود است و قیمت برند ها با هم تفاوت دارد بررسی برند ها و قیمت آن ها از ضروریات می باشد.
    •  با توجه به نیاز خود به محصول آن را خریداری کنید،همانطور که می دانید محصولات آلومینیومی در بازار به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم بندی می شوند مانند ناودانی و نبشی ها،پس با توجه به نیاز خود و طبق دسته بندی ها محصول خود را خریداری کنید.
    • اگر محصول را به صورت سفارشی و در ابعاد دلخواه میخواهید بعضی از شرکت های تولید محصولات سفارشی را به اندازه دلخواه مشتری تولید می کنند.
    • پروفیل های آلومینیومی به صورت فابریک و درجه یک یا به صورت بازیافت و تبدیل شده از ضایعات موجود می باشند.
    • پروفیل آلومینیومی در ضخامت های ۳ تا ۱۰ میلیمتری و طول ۳، ۴ و ۶ متری در بازار وجود دارند.
    • بعد از خرید و ثبت سفارش از فروشگاه نسبت به اندازه و ابعاد و حجم محصول مورد تقاضا اگر اندازه سفارش معمول و متعارف نباشد بایستی پروفیل ها برش داده شوند و توسط لیفتراگ یا جرثقیل ها به آدرس خواسته شده مشتری ارسال گردد.

    کاربرد پروفیل آلومینیوم

    از کاربرد آن می توان به این موارد اشاره کرد:

    • استفاده از آلومینیوم در قوطی‌سازی و بسته‌بندی
    • استفاده از آلومینیوم در صنایع برقی
    • استفاده از آلومینیوم در ساخت لوازم بادوام
    • استفاده از آلومینیوم در ماشین‌ها و تجهیزات
    • استفاده از آلومینیوم در صنایع متالوژی
    • استفاده از آلومینیوم در تولید باتری‌ها
    • استفاده از آلومینیوم در جواهرسازی
    • استفاده از آلومینیوم در پزشکی و داروسازی
    • استفاده از آلومینیوم در تولید ظرف‌های نسوز
    • استفاده از آلومینیوم در صنایع کشاورزی
    • استفاده از آلومینیوم در تولید ابزار مهندسی و ماشین‌آلات کارخانه‌ها
    • استفاده از آلومینیوم در ساخت دکل های برق فشار قوی

    انواع پروفیل آلومینیوم موجود در بازار کدامند؟

    پروفیل ها در بازار به سه نوع صنعتی،ساختمانی و اختصاصی در و‌پنجره موجود می باشند.

    در نوع اختصاصی در قاب های در و‌ پنجره و دیوارهای پرده ای مورد استفاده قرار می گیرد.در نوع ساختمانی در قاب صفحات خورشیدی، سازه‌های پلتفرم‌های کاری  به دلیل داشتن وزن کم اما خمش پیچشی بسیار بالایی که دارد مورد استفاده قرار میگیرد.در نوع صنعتی در سیستم کابلی کانال، سینک حرارتی، تهویه مطبوع، قفسه‌های کابینت و مبلمان و ساخت انواع دستگاه ها و وسایل صنعتی در خط تولید کارخانه ها  مورد استفاده قرار می گیرد.

    ضخامت و اندازه ورقه‌های پروفیل آلومینیوم

    این ورق ها به شکل قوطی  با ضخامت ۳ تا ۱۰ میلی‌متر، ابعاد ۵ در ۵ الی ۱۲۰ در ۱۲۰ میلی‌متر مربع، طول‌های عرف ۳ و ۴ و ۶ متر و با آلیاژ ۶ و ۷ هزار در بازار یافت می‌شود و آلیاژ به کار رفته در آن بسته به نوع استفاده از آن متفاوت می باشد.

    استاندارد پروفیل آلومینیوم

    مهمترین نکته در مورد پروفیل آلومینیومی آلیاژ به کار رفته در آن می باشد که این آلیاژ بسته به نوع استفاده از آن متفاوت می باشد،متغییر بودن آلیاژ ها بر انعطاف پذیری، مستحکم بودن، عدم واکنش با هوا، کیفیت سطحی  محصول اثر میگذارد.مشخص ترین و اصلی ترین آلیاژ مورد استفاده آلیاژ ۶۰۶۳ می باشد  و به این دلیل پرکاربردترین  است که سختی آن بعد از روند حرارتی و کیفیت سطح اش پس از تولید پروفیل آلومینیوم مناسب است.

    کارخانه های تولید پروفیل آلومینیوم

    کارخانه های تولید کننده پروفیل آلومینیوم

    بخش اعظم نیاز بازار را کارخانه های تولید کننده داخل کشور تامین می کنند و واردات تاثیر چندانی بر بازار پروفیل آلومینیومی ندارد.

    در این مقاله چند مورد از تولید کنندگان را به شما معرفی می کنیم:

    آلومینیوم پیمان

    از با کیفیت ترین پروفیل های آلومینیوم موجود در بازار به واحد صنعتی آلومینیوم پیمان اختصاص دارد و در زمینه تولید انواع پروفیل آلومینیومی از جمله پروفیل در و پنجره فعالیت می‌کند که بر اساس استاندارد های روز دنیا تولید شده اند و قیمت آن ها نسبت به سایر تولید کنندگان بالاتر می باشد.

    کارخانه صنایع آلومینیوم قائم

    ازن واحد تولیدی سهم بسیار زیادی در بازار این محصول دارد و ۴۰ سال سابقه تولید انواع محصولات آلومینیومی را دارد و با کیفیت و استاندارد روز ساخته می شوند.

    گروه صنعتی میهن آلومینیوم غدیر

    خط تولید این واحد صنعتی تمام اتوماتیک با ظرفیت بیش از ده تن می باشد.از محصولات این بخش تولیدی می توان به تولید پروفیل های درب و‌پنجره اشاره کرد.

    صنایع آلومرول نوین

    این واحد صنعتی بخشی از بازار داخل و همچنین بازار صادرات محصولات آلومینیومی را در دست دارد.

    کلام آخر

    پروفیل آلومینیوم به دلیل سبکی وزن،مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی ،ظاهری زیبا و شکل پذیری کاربرهای فراوانی در صنایع دارد و استفاده از پروفیل آلومینیوم امری اجتناب ناپذیردر زندگی روزمره می باشد.از بهترین مزایای آن قابلیت بازیافت و رسانایی گرما می باشد.استفاده از در و پنجره های آلومینیومی به دلیل مزایایی که دارد و راحتی نصب بسیار رایج شده است.برای مشاهده قیمت پروفیل های آلومینیومی به شرکت پرگاس آهن به مراجعه نمایید.